onsdag, mars 11

Stig och Anders

Idag har jag varit på bokklubbs träff. Boken som valdes till nästa gång var Stig Larsson första bok på engelska "The Girl With The Dragon Tatto". Tänkte jag får läsa den igen så jag inte blandar ihop vad som händer i de kommande böckerna. Självklart berättade jag att den precis har kommit ut i filmform i Sverige. Bok tre har inte släpps på engelska ännu utan tvåan släpptes i januari iår. Ikväll kommer Anders tillbaka från sin resa. Han har varit i Sydney, Shanghai och St. Anton. Möten och bra sådana och skidåkning med kompisarna. Självklart fullpackad när man har en lista från sin fru och barn vad man vill ha inhandlat i Shanghai och medtaget från Sverige. Det blir som rena julafton ikväll när väskorna ska öppnas. Han är verkligen efterlängtad.

3 kommentarer:

  1. Familjen har en hel del filmer att se fram emot. Anders tog oss till favorit DVD affären i Shanghai. Och tack vare Pia listor så fick vi andra även en inblick i vilka filmer som ligger på topplistan just nu. Anders shoppade mest och flest och höll sig strikt till Pias lista. Vi andra - Ingele och jag - plockade till oss de som finns på biograférna i Sverige just nu. Slumdog har vi kollat på redan. Högsta betyg. Christer R

    SvaraRadera
  2. Halloj! Var på tjejträff i går och fick höra att du har blogg. Känner mig lite oinbjuden, men tränger mig på ändå ;) Hinner inte sitta här just nu, men måste ju läsa igenom allt som hänt sedan ni kom ner.

    Bamsekram från Anna

    SvaraRadera
  3. Var på samma tjejträff och fick också höra för första gången att ni hade en blogg. Det förklarar ju varför vi inte fått några rapporter via vanligt email. Skoj att läsa om allt ni hunnit med hittills. Vore skoj att se fler bilder på huset.
    Kram,
    Bele

    SvaraRadera